Ileana Chermenschi este specialista in marketing. A invatat atat de mult si a lucrat pe proiecte atat de importante, incat a acumulat cam tot ce se putea in acest domeniu. Stie tot. Sigura pe ea, increzatoare ca va fi bine, intr-o zi s-a decis ca urma sa devina antreprenoare: astfel, s-a orientat catre consultanta in marketing si branding si a deschis si un magazin mult prea frumos, ca sa treaca neobservat: Marigold Apothecary, o drogherie cu produse destinate femeilor, mamelor si copiilor.
1. Ileana, cum arata o sesiune de cumparaturi a unei mame, cand are un copil mic?
Eu si sotul meu am trecut prin experienta asta – avem un baietel care acum are 4 ani, Darius, iar atunci cand era mic si ne trebuia ceva pentru el, stateam si ne gandeam bine la traseul pe care il aveam de parcurs: farmacie, magazin naturist, supermarket, magazin de jucarii. Ce nu gaseam intr-o parte, gaseam in cealalta, dar drumurile intre ele costau prea mult timp, pe care altfel l-am fi petrecut in trei, acasa, linistiti. E greu sa alergi dintr-un loc in altul, mai ales daca ai luat si copilul cu tine.
2. Practic, atunci te-ai gandit la “ce bine ar fi daca am gasi totul in acelasi loc” si asa s-a nascut Marigold Apothecary.
Da, atunci mi-am dat seama de importanta unui spatiu comercial in care sa poti gasi totul si din acest motiv am creat Marigold Apothecary – locul special pentru mame si copii mici, dar si pentru femei (pentru ca inainte de mame, suntem toate femei minunate).
Marigold Apothecary este o drogherie specializata, iar pentru noi, acest concept de apothecary, inseamna ca mamele si copiii pot gasi toate produsele de ingijire necesare, intr-un singur loc: sirop de tuse, ceaiuri, scutece, jucarii, produse pentru mama. Este obositor ca mamica sau ca tatic sa alergi din loc in loc sa gasesti produsele preferate si la un pret ok, eventual si cu un bebe in carucior sau in marsupiu.
3. Cand te-ai gandit sa pornesti afacerea ai ales de la inceput modelul de business si ai mers la sigur sau ai testat mai multe variante?
Ceea ce este sigur in legatura cu businessul meu este scopul acestuia: sa ofer produse foarte bune si produse inovative la preturi oneste mamelor, bebelusilor si copiilor. Modelul de dezvoltare este inca o zona deschisa si momentan testez diverse proiecte, campanii, strategii de promovare pentru ca, in final, sa obtin cel mai bun model de bussiness care sa imi multumeasca in primul rand clientii si apoi pe mine. Nu cred ca poti avea totul pregatit de la inceput; abia dupa ce pornesti in antreprenoriat descoperi cu adevarat acest domeniu, ii intelegi tainele si, practic, il lasi pe el sa te invete. Eu am inceput cu precautie si testez cu precautie :).
4. Cat a durat intre momentul in care ai gasit ideea si punerea ei in aplicare?
Aproximativ 6 luni pentru ca eu eram inca angajata in acea perioada si a fost foarte greu sa jonglez cu casa, job-ul, familia, birocratia inceperii unei afaceri si demararea businessului.
5. Ai mentionat vechiul job. Tu ti-ai construit o cariera frumoasa in marketing si branding, ai lucrat multi ani pe proiecte importante si acum ai ales antreprenoriatul. Te-ai desprins complet de acest domeniu?
Nu, sunt un marketer devotat 🙂 si am ales antreprenoriatul si pe zona aceasta: ofer servicii de consultanta in marketing si branding pe strategie, naming, pozitionare, plan de comunicare. Poti sa vezi mai multe aici: http://www.ileanachermenschi.com/ . Mai am cateva proiecte in curs, proiecte frumoase care imi tin mintea treaza. Fac acest lucru deoarece consider ca expunerea la business-uri si situatii cat mai variate ma ajuta in situatia de antreprenor, sa aplic pe business-ul meu idei din alte industrii. Este foarte util pentru mentinerea creativitatii si a contactului cu mediul economic in general.
6. In ce masura ai spune ca te ajuta cunostintele de marketing in conducerea si dezvoltarea businessului?
Evident ca ajuta foarte mult. Ca antreprenor, ajuta orice farama de cunostinte sau informatii pe care le poti acumula, nu doar marketing. Dar, cel putin in domeniul acesta de retail B2C, marketingul ajuta enorm si la fel empatia fata de client.
Uite, folosindu-ma de marketing, am mizat pe crearea unui avantaj competitiv, care sa ne ajute in diferentierea fata de concurenta. Astfel, m-am orientat catre produse unice in Romania: laptele de magarita, recomandat copiilor alergici la proteina din laptele de vaca si body-urile Dribble Stop ce retin umezeala generata de salivarea in exces sau de alte lichide – umezeala ce poate irita pieptul bebelusului. In plus, avem produse bio, naturale – toate la preturi decente, cu 25-30% mai mici decat marile lanturi de farmacii.
7. Te-ai gandit vreodata ca nu poti sa faci asta, ca era mai bine daca nu porneai afacerea si ramaneai ca angajata la agentie?
In fiecare zi ma gandesc. Si tot in fiecare zi imi amintesc experientele de angajat din ultima vreme, iar asta ma face sa lupt pentru a fi pe picioarele mele. Ca antreprenor traiesti in fiecare zi cu nesiguranta, extaz sau teroare. Ca angajat (cel putin pentru mine) traiam in fiecare zi cu senzatia ca imi irosesc 8-10 ore pe zi din viata lucrand pentru cineva in care nu credeam. Asa ca am ales nesiguranta versus regret.
Va invit sa vizitati Marigold Apothecary aici si sa o cunoasteti apoi pe Ileana Chermenschi.