Termenii și Condițiile Generale

Termenii și condițiile contractuale generale
Termenii și condițiile generale se vor aplica tuturor vânzărilor de bunuri și servicii de către Ioniță Adela Cristina PFA, prin intermediul magazinului virtual www.tuincentru.ro. Legea aplicabilă contractului este cea a statului român. Prezenta secțiune definește orice contract în temeiul căruia Ioniță Adela Cristina PFA transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii. Folosirea acestui site implică acceptarea termenilor și condițiilor listate mai jos. Prin accesarea în continuare a site-ului de către dvs. reiese acordul dvs. expres, explicit și în cunoștință de cauză cu privire la acceptarea termenilor și condițiilor contractuale, contractul producând efecte obligatorii asupra dvs.

1. Preambul
Cumpărător: persoană fizică sau juridică sau altă entitate care plasează o Comandă.
Vânzător: Ioniță Adela Cristina PFA, persoană juridică română, cu sediul în Bucuresti, Str. Anastasie Panu, Sector 3, Nr. Ord. Reg. Com/an: F40/2119/17.10.2018 CUI: 40017338 care va fi denumit în continuare Adela Ioniță. Datele de contact sunt disponibile în secțiunea Contact.

Comandă: un document electronic apărut ca formă de comunicare între Adela Ioniță și Cumpărător, prin care Adela Ioniță este de acord să livreze produsele comandate și Cumpărătorul este de acord să achite contravaloarea acestora.

Produse: bunuri care urmează a fi furnizate de către Adela Ioniță cumpărătorului ca urmare a contractului încheiat.
Contract: o Comandă confirmată de către Vânzător.
Adela Ioniță nu face vânzări nesolicitate.

2. Informații despre produs
Produsele comercializate prin intermediul site-ului www.tuincentru.ro sunt produse noi și în momentul livrării sunt însoțite de factură fiscală, conform legislației în vigoare. Adela Ioniță poate publica pe Site informații despre Bunuri și/sau Servicii și/sau promoții practicate de către acesta sau de către oricare alt terț cu care are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă de timp și în limita stocului disponibil. Produsele sunt oferite în condițiile respectării prevederilor prezentului contract și în limita stocului disponibil. Din acest motiv Adela Ioniță își asumă dreptul de a nu onora o anumită comandă în cazul în care respectivul produs nu se mai regăsește în stocul magazinului sau din motive independente de Adela Ioniță. Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
Prețurile afișate pe site sunt exprimate în RON. Prețul de achiziție tipărit pe factură va fi același cu cel afișat pe site în momentul plasării comenzii.
Cumpărătorul va fi obligat să achite și toate costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele poștale sau de orice altă natură, suportate de Adela Ioniță pentru a vă pune în posesia produselor comandate, costuri care se adaugă la prețul produselor comandate. (vezi cap.6 Livrarea). Costul de utilizare a mijloacelor de comunicare la distanță în vederea încheierii contractului vă aparține în totalitate. De asemenea, în cazul plăților online Adela Ioniță nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru nici un alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
Ne rezervăm dreptul de a schimba prețul produselor prezentate pe site fără o notificare prealabilă. Ne asumăm răspunderea însă că valoarea comenzii plasate de dvs. nu se va modifica după confirmarea acesteia prin email de confirmare la adresa specificată de dumneavostră la înregistrare. Adela Ioniță nu oferă nici o garanție, în afară de cele prevăzute de legislația aplicabilă, în ceea ce privește inclusiv, dar fără limitare la, funcționarea acestui site, informația, corectitudinea descrierilor, actualizarea conținutului, produsele de pe site, precum și potrivirea lor pentru un anumit scop.
Cumpărătorul este de acord în mod expres că folosirea acestui site și cumpărarea produselor se face pe propriul risc, singura derogare reprezentând obligația pentru Adela Ioniță de a acorda utilizatorilor dreptul de denunțare unilaterală a contractului conform legislației în vigoare, drept detaliat în cuprinsul acestui document. Nu suntem responsabili pentru posibilele diferențe de culoare între cea afișată pe monitorul dvs și cea a produsului sau decalajele în ceea ce privește măsura/dimensiunea produselor, datorită particularităților acestora.

3. Garanția legală de conformitate a produselor

Toate produsele comercializate de către site-ul nostru, beneficiază de condiții de garanție legală de conformitate conforme legislației în vigoare (Legea nr.449/2003) și politicilor comerciale ale producătorilor. Termenul de garanție legală de conformitate (inclusiv pentru vicii ascunse) este de 2 ani și se calculează de la data livrării produsului.
Prezumția lipsei de conformitate nu poate fi invocată atunci când:
– este incompatibilă cu natura produsului-această situație intervine, în general, în cazul produselor a căror durată de viață este mai mică de 6 luni

– este incompatibilă cu natura lipsei de conformitate – lipsa de conformitate este provocată de utilizarea incorectă a produsului de către consumator sau de uzura normală a produsului (ex: încălțăminte, haine).
Produsele comercializate de noi sunt noi și provin 100% din surse autorizate de producător. Garanție voluntară convențională se poate acorda doar dacă producătorul oferă o astfel de garanție comercială. În nici într-un caz, drepturile consumatorului nu sunt afectate de existența sau inexistența unei garanții convenționale comerciale. Dacă sunteți persoană fizică, vă reamintim drepturile dvs. ca și consumator prevăzute în Legea nr. 449/2003, în special Art. 9-14 , și anume:
Art. 9 Vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10 În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzăatoare a prețului ori de rezoluțiunea contractului privind acest produs, în condițiile art. 13 și 14.

Art. 11 (1) În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.

(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporționată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsă de conformitate;

b) importanța lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, și fără nici un inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.

Art. 12 Noțiunea fără plată, prevăzută la art. 10 și 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate și ambalare.

Art. 13 Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

b) dacă vânzătorul nu a luat măsură reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

c) dacă vânzătorul nu a luat măsură reparatorie, conform art. 11 alin.

(4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Art. 14 Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului, dacă lipsă conformității este minoră.

4. Comandă
Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda angajându-se la plată prin una din modalitățile indicate. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun este disponibil pentru achiziție în măsură în care există stoc disponibil pentru acesta. Adăugarea unui Bun în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a Bunului. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii. Dacă Adela Ioniță confirmă comanda, acest lucru va implica o acceptare completă a termenilor Comenzii. Acceptarea comenzii de către Adela Ioniță se consideră finalizată atunci când există o confirmare electronică (e-mail) din partea Adela Ioniță către Cumpărător, conform căreia comanda a fost verificată și urmează să intre în procesul de livrare, fără a necesita o confirmare de primire din partea cumpărătorului.
Adela Ioniță nu consideră în nici un moment o comandă neconfirmată, adică pentru care nu a fost trimis email de confirmare, ca având valoarea unui Contract. Prezentul Contract intră în vigoare la confirmarea Comenzii de către Adela Ioniță. Confirmarea se face electronic (e-mail) după pregătirea comenzii.

5. Modalități de plată
Plata se poate face online prin card de credit sau card de debit, paypal, transfer bancar sau la livrare, numerar.
Comisioanele și alte costuri aferente utilizării unui anumit mijloc de plată vă aparțin.
Produsele comandate trebuie achitate integral, în caz contrar nu se va efectua livrarea.

6. Livrarea

Livrarea se poate face prin Curierat rapid sau prin email daca produsele achizitionate sunt virtuale. Ne rezervăm dreptul de a întârzia/ refuza o livrare în cazul în care ați optat pentru plată online însă suma virată nu este evidențiată în conturile noastre până la termenul limită stabilit pentru vânzare.
Pentru livrarea prin curier rapid, tariful este de 20 RON, TVA inclus. Livrarea se face pe teritoriul României între orele 9.00-17.00, în maxim 7 zile lucrătoare de la plasarea cu succes a comenzii, la adresa specificată. Pentru situațiile în care transportatorul majoreaza tariful de livrare, ne rezervăm dreptul, la rândul nostru, să modificăm acest preț, fără o notificare prealabilă. Majorarea de preț intră în vigoare și se aplică tuturor livrărilor expediate după anunțarea majorării.
Dacă nu livrăm produsele în termenul stabilit, aveți dreptul la rezoluțiunea contractului. În acest caz, vă vom rambursa fără întârzieri nejustificate toate sumele plătite temeiul contractului în decurs de cel mult 7 zile de la data la care ne-a fost comunicată decizia de terminare a contractului pentru motivul de mai sus, cucondiția ca decizia dvs. să nu intervină înainte de livrarea produselor comandate.

Pentru comenzi cu valoare egală sau mai mare de 199 lei, transportul este GRATUIT.

Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat dvs. În momentul în care dvs. sau o parte terță desemnată de dvs, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor comandate.
Nu acceptăm onorarea comenzilor prin transportatori indicați de dvs. În acest contract, doar Adela Ioniță poate avea opțiunea alegerii transportatorului.
Ne rezervăm dreptul de a nu mai onora și expedia comenzi persoanelor care nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale, pecuniare sau de altă natură față de Adela Ioniță. În cazul în care clientul solicită în scris pe email la adresa contact@tuicentru.ro, ulterior lansării comenzii, modificări asupra comenzii, termenul de livrare va fi de 15 zile lucrătoare de la momentul ultimei intervenții pe comanda inițială. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a anula comenzile asupra cărora se solicita mai mult de 2 modificări din momentul plasării. După două încercări de livrare nereușite, efectuate de către firma de curierat parteneră, comanda dvs. va fi considerată anulată, iar acest contract reziliat.

Ne rezervăm dreptul de a nu mai expedia comenzi persoanelor pe contul cărora se înregistrează cel mult două comenzi a căror livrare nu a putut fi efectuată cu succes în decurs de o lună. În cazul în care cumpărătorul nu este găsit la adresa menționată la plasarea comenzii, în intervalul orar menționat, curierul va reveni încă o data după contactarea cumpărătorului. În cazul în care nici la cea de-a două încercare de livrare cumpărătorul nu este găsit la adresa de livrare, comanda va fi anulată și prezentul contract va fi considerat anulat.

7. Dreptul de Retragere

Conform legislației în vigoare, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar clienților persoane fizice.

Vă informăm că beneficiați de o perioadă de 14 zile pentru a vă retrage din contract, fără a fi nevoit să va justificați decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la Art. 13 alin. (3) și la Art. 14 din OUG nr.34/20014:

costurile suplimentare în cazul în care ați ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Adela Ioniță.
costurile directe legate de returnarea produselor
sunteți responsabil și în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și functionării produselor

Înainte de expirarea perioadei de retragere, trebuie să ne informați în formă scrisă cu privire la decizia dvs. de retragere din contract.

În acest scop, puteți folosi varianta de a face orice altă declarație neechivocă în care să va exprimați decizia de retragere din contract și pe care să ne-o trimiteți prin e-mail la contact@tuincentru.ro

ATENȚIE: comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere trebuie transmisă de dvs. înaintea expirării perioadei de 14 zile calendaristice calculate de la data primirii produselor. 

Vă atragem atenția că, potrivit legii, sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispozițiile de mai sus vă revine.

În cazul utilizării dreptului de retragere, sunteți obligat să returnați produsele sau să le înmânați nouă sau unei persoane autorizate de noi să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat

Termenul este respectat dacă produsele sunt returnate înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

În cazul exercitării dreptului de retragere, vă vom rambursa (folosind aceeași modalitate de plată că și cea folosită de dvs. pentru tranzacția inițială) toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dvs, fără întârziere nejustificată și nu mai târziu de 14 zile de la data la care ne-ați informat de decizia de retragere din contract.

Vă informăm că avem dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării. Excepțiile de la dreptul de retragere sunt exemplificate în capitolul următor.

8. Retur

Produsele trebuie returnate în aceeași stare în care au fost livrate (în ambalajul original cu toate accesoriile, documentația complete, cu etichetele intacte).

NU vor fi acceptate ca și retur:

Produsele care nu mai au ambalajul original complet în care au fost livrate
Etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului ori eticheta de retur sunt deteriorate sau lipsesc
Produsele care au fost executate la comanda clientului, personalizate, cu nume proprii și orice alte elemente aplicate la solicitarea clientului.

NOTĂ: Dacă se constată că nu sunt îndeplinite condițiile menționate mai sus, contravaloarea produselor returnate nu va fi achitată, iar coletul va fi retrimis către cumpărător acesta urmând să suporte și costurile de retrimitere.

În cazul în care produsul returnat prezintă ambalaj deteriorat sau incomplet, urme de uzură, purtare, utilizare, zgârieturi, lovituri, accesorii ori documentație lipsă, ne rezervăm dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea acestuia, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse.

Cumpărătorul este obligat să notifice intenția de a returna prin email la contact@tuincentru.ro, email-ul trebuie sa conțină data și numărul comenzii.