Tu in centru
10 lectii de antreprenoriat pentru un start-up de succes (Partea I)

10 lectii de antreprenoriat pentru un start-up de succes (Partea I)

0 Comments 🕔07.apr. 2015

Fie ca se afla in concediul de crestere a copilului si au timp sa isi regandeasca prioritatile profesionale, fie simt ca pur si simplu pot sa faca mai mult decat ofera jobul din companie, femeile se orienteaza in procent tot mai mare catre antreprenoriat. La inceput de drum, cand decizia de a deschide o afacere proprie este luata, entuziasmul este maxim si tot ce vrei este sa incepi imediat. In jurul tau exista o multime de alte afaceri; unele de succes, iar altele care au esuat, dar le-a ramas povestea drept exemplu pentru urmatorii antreprenori. Invata de la fiecare dintre ele ce lectii de antreprenoriat pot sa iti predea:

 

 1. Verifica daca exista o piata pentru produsul tau

Dupa ce ai cautat mult timp idei de afaceri care sa te aduca in sfera antreprenoriatului, a aparut in sfarsit cea pe care o asteptai de la inceput! Este ideea in care crezi, apartine unui domeniu pe care il cunosti si esti convinsa ca poti sa dezvolti o afacere profitabila in jurul ei. Care e urmatorul pas? Pui bazele afacerii? Nu. Nu e atat de simplu. Mai intai, testezi ideea. Este mai bine sa investesti acum ceva timp in plus (da, si bani) si sa verifici daca ideea ta poate sustine o afacere, decat sa realizezi la cateva luni dupa deschiderea businessului ca l-ai fondat pe un produs care nu prezinta interes publicului.

Poate crezi ca exista cu siguranta cumparatori pentru orice tip de produs/ serviciu sau ca un marketing bun poate vinde orice, dar intreaba-te daca iti permiti sa iti asumi riscul de a nu avea dreptate. De regula nu, nu se vinde orice, iar maketingul, oricat de bun ar fi el, va esua daca promoveaza un produs slab. Publicul poate fi pacalit o data, dar a doua oara nu va reveni si va avea grija sa impartaseasca si altora experienta neplacuta.

2. Asa ca, testeaza ideea de afaceri inainte de a porni la drum.

Intreaba-ti apropiatii;
fa un sondaj online;
citeste (mult) despre ideile conexe care deja sunt in piata si despre posibilitatile de dezvoltare a pietei/ domeniului spre care te orientezi;
uita-te si in alte tari;
fa o cercetare de piata intr-un perimetru relevant;
vorbeste cu persoane care ar intra in targetul tau. Oamenii sunt de multe ori binevoitori chiar daca nu va cunoasteti si poti sa ii abordezi in parc, cat asteptati la medic sau intr-o calatorie cu avionul.

Orice informatie te ajuta, nu ignora nimic.

3. Nu investi toti banii de la inceput

Orice afacere are nevoie de un buget. Alcatuieste unul si imparte-l conform investitiilor necesare, insa ai grija sa il distribui uniform in timp, astfel incat sa nu ramai fara bani. La lansarea afacerii ai nevoie de o investitie mai mare in echipamente, marketing puternic, stocuri; depinde de genul de afacere, dar nu cheltui mai mult decat trebuie. Fa tot posibilul sa nu depasesti bugetul stabilit si urmareste regulat situatia financiara. Pe cat posibil, lasa si o rezerva la care sa nu apelezi sub nicio forma.

4. Externalizeaza

Una dintre cele mai pretioase lectii de antreprenoriat este ca nu poti face totul singura. Si nici nu e bine sa iti atribui toate functiile din firma; tu esti antreprenorul, tu esti cea care conduce si care gandeste strategia de dezvoltare. Inconjoara-te de oameni capabili sa preia sarcinile de care nu ai timp sau pentru care nu ai competentele necesare. Este perfect normal sa apelezi la oameni specializati – doar asa vei cladi o afacere viabila si profitabila.

5. Fii insistenta

Ai invatat ca femeile trebuie sa fie delicate si elegante si protocolare si finute si sa nu deranjeze si… uita de toate astea. Daca vrei sa iti duci afacerea la un nivel superior si sa nu te framanti intr-un colt “Cum sa fac, sa fie bine?!”, invata sa fii mai agresiva (nu fizic!).

Ia telefonul si suna toti furnizorii, cere oferte, compara, refuza ce nu iti foloseste. Fii ferma si spune Nu cand un furnizor sau o revista insista sa lucrezi cu ei, iar tu stii ca nu ai nevoie de serviciile lor. In antreprenoriat nu exista “ranit de sentimente” si nimeni nu se supara, iar daca cineva se simte lezat de un refuz, inseamna ca oricum nu este un profesionist.

Vinde-ti produsele sau serviciile prin toate canalele de vanzari la care ai acces, iar acolo unde nu ai ajuns fa tot posibilul sa ajungi. Daca astepti sa vina clientii la tine, poti sa iti impachetezi afacerea si sa o pui in dulap, la lucruri pe care nu le vei mai purta niciodata.

Acum, citeste si partea a doua a acestui articol, sa descoperi urmatoarele lectii de antreprenoriat.

Like și Distribuie dacă ți-a plăcut:

Aboneaza-te la Newsletter

Nu sunt comentarii

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sun marcate cu *

Am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole Similare

O toamna usor mohorata si un CONCURS ce aduce culoare

O toamna usor mohorata si un CONCURS ce aduce culoare 19

La mijloc de toamna, va invit la un concurs in care puteti castiga un colier

Webstock 2018 – inspiratie, networking, tendinte

Webstock 2018 – inspiratie, networking, tendinte 0

Acestea sunt cele 3 motive principale pentru care sa mergi la Webstock (si, de fapt,

Inchide zgomotul si deschide-ti gandurile

Inchide zgomotul si deschide-ti gandurile 0

Am conceput acest proiect cu gandul la femeile care se lasa pe sine ultimele; cele care

Ajutor! Cum fac sa scriu despre mine?

Ajutor! Cum fac sa scriu despre mine? 0

Imi este greu sa scriu despre mine. Am fost invitata sa scriu un articol despre

Femeia Independenta by Daniela Irimia – proiect de dezvoltare personala pentru femei

Femeia Independenta by Daniela Irimia – proiect de dezvoltare personala pentru femei 0

Mie imi place sa cred ca suntem pusi aici, pe planeta, pentru a ne ajuta

Pagina Facebook

Aboneaza-te la Newsletter

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner