Tu in centru
Scrii si vrei sa castigi bani din blog? gaseste aici elementul esential

Scrii si vrei sa castigi bani din blog? gaseste aici elementul esential

0 Comments 🕔15.mai 2018

Este foarte usor sa iti faci un blog: ai acces la platforme si teme gratuite, teme foarte bune la costuri reduse, prieteni care sa te ajute, agentii si freelanceri care fac asta foarte bine. Tocmai pentru ca este usor, multi si-au creat un blog dar, in aceasta imensitate de bloguri, doar cateva se remarca. Sunt acelea in care simti ca autorul a investit timp, cunostinte, suflet; a scris documentat si responsabil, a ajutat prin articolele sale. Aceste bloguri raman cu noi. Pe acestea le urmarim.

Acum, stiti cum sunt eu: cand gasesc ceva care merge bine, ma gandesc imediat cum sa-l imbunatatesc. Si va incurajez sa ganditi la fel – face bine la evolutie :). In cazul bloggerilor buni, un pas inainte este sa isi promoveze blogul si sa il monetizeze (evident, daca vor; sunt si oameni care scriu doar de placere).

Sa castigi bani din blog este un lucru normal atunci cand asta e afacerea ta, cand scrii cu sens si cand ajuti oamenii prin ceea ce transmiti (cei care cred ca nu e mare lucru sa scrii o pagina si sa “iti vina banii” sunt rugati sa scrie mii de pagini, cat scrie un blogger, si apoi sa isi exprime parerea.)

Asa, sa revin. Cum spuneam, incurajez ridicarea blogurilor bune pe piedestal.

Cum iti faci blogul cunoscut?

1. Stii foarte bine cui te adresezi si devii treptat o autoritate pe nisa ta
2. Stii foarte bine ce ii este folositor publicului tau si scrii despre asta

3. Esti constanta
4. Evoluezi permanent si, o data cu tine, evolueaza si calitatea informatiilor transmise
5. Ai grija de aspectul blogului tau si faci cate un “face lift” acolo unde cititorii si-au pierdut interesul
6. Faci marketing pentru blog
7. Iti faci un Media Kit

Primele 6 puncte iti sunt, probabil, familiare.

Dar ce este un Media Kit?

“Pentru bloggeri, media kit-ul este un CV creativ. In mod traditional, el este folosit […] ca descriere succinta a brandului. Pentru publisheri este o prezentare menita sa prezinte advertiserilor publicatiile, tarifele si conditiile de colaborare. Pentru bloggeri, media kit-ul este o combinatie intre cele doua variante traditionale si o combinatie de elemente de design, imagini, video, audio sau ia forma unui design minimalist alegand doar una din variante.”

Aceasta este definitia data de Iulia Ghevrea media kit-ului creat de ea si pus noua la dispozitie, fondatoarea Digital Marketing Artisans si una dintre cele mai aprige, inspirate, creative si ambitioase sustinatoare a femeilor si a antreprenoriatului feminin. Dar ea a zis-o mai bine: “I help womenpreneurs to kickass!

Iulia Ghevrea a creat un pachet cu tot ce iti trebuie ca sa rock your blog!

Am rasfoit, admirat si absorbit toate informatiile din aceste documente. Sunt esentiale in dezvoltarea unei strategii de content in blog si social media si pentru o buna organizare a calendarului editorial.

BlogLog (cum se numeste produsul) contine:

  • Media Kit si sfaturi pentru monetizarea prin colaborarea cu branduri
  • planner in format digital ce poate fi printat – ador asta pentru ca sunt adepta unui good old fashioned scris de mana cand trebuie sa fac planificari si organizari
  • log – unde gasesti documente de mare ajutor cum ar fi Calendar Saptamanal sau Plan de Zi “unde poti trece in lista de TO-DOING (“ doing” pentru ca afirmam deci actionam, nu trecem “de facut” ca sa nu facem mai nimic)”, dupa cum spune Iulia
  • workbook cu intrebarile structurate pe categorii, cu ajutorul caruia vei alcatui un plan si vei putea organiza un calendar editorial de postari chiar si pentru cateva luni in avans
  • Cale’n’Dar – este un calendar 2018 personalizat, unde poti trece pe zile un reminder, tema de postari, etc

Unul dintre cele mai utile capitole mi s-a parut  “Cum lucrezi cu branduri” din care afli secrete pentru o colaborare avantajoasa. Cand te contacteaza un brand este un lucru bun, nu-i asa? Ei bine, uneori trebuie sa fii atenta la cateva aspecte pe care le afli tot din Media Kit-ul realizat de Iulia, alaturi de cateva exemple de emailuri pentru diverse situatii cu care te confrunti ca si blogger in colaborarea cu brandurile.

Tot apar zilele acelea (sau perioadele lungi) in care inspiatia nu vine, cheful nici atat si totusi ai multe de facut si cumva trebuie sa le faci. Organizarea ar ajuta, daca ai reusi sa te mobilizezi, dar nu stii cum si de unde sa incepi. Pentru aceste perioade exista in pachet calendarul editorial saptamanal si un Blog Post Checklist, care bifeaza toate elementele esentiale ce trebuie cuprinse intr-un articol, pentru ca scrisul sa curga mai lejer. O surpriza placuta se gaseste in continuarea acestui Blog Post Checklist, dar te las pe tine sa o descoperi dupa ce primesti materialul.

Gasesti o lista detaliata cu toate elementele necesare unui media kit, pe care brandurile vor sa le stie despre blogul tau – daca vrei sa le transmiti ca esti un blogger profesionist, care isi ia munca in serios.

Din momentul in care te prezinti cu un astfel de material, executat perfect ca si continut si design, vei fi perceputa ca un blogger de incredere, care ofera si cere calitate in colaborarile ei, fara exceptie.

Te incurajez sa iti duci blogul la nivelul urmator si sa urci si tu o treapta a evolutiei firesti, catre a deveni un blogger de success. Este momentul sa si castigi bani din blog! Ai acces la intregul material aici, pe pagina Digital Marketing Artisans .

Like și Distribuie dacă ți-a plăcut:

Aboneaza-te la Newsletter

Nu sunt comentarii

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sun marcate cu *

Am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole Similare

O toamna usor mohorata si un CONCURS ce aduce culoare

O toamna usor mohorata si un CONCURS ce aduce culoare 19

La mijloc de toamna, va invit la un concurs in care puteti castiga un colier

Webstock 2018 – inspiratie, networking, tendinte

Webstock 2018 – inspiratie, networking, tendinte 0

Acestea sunt cele 3 motive principale pentru care sa mergi la Webstock (si, de fapt,

Inchide zgomotul si deschide-ti gandurile

Inchide zgomotul si deschide-ti gandurile 0

Am conceput acest proiect cu gandul la femeile care se lasa pe sine ultimele; cele care

Ajutor! Cum fac sa scriu despre mine?

Ajutor! Cum fac sa scriu despre mine? 0

Imi este greu sa scriu despre mine. Am fost invitata sa scriu un articol despre

Femeia Independenta by Daniela Irimia – proiect de dezvoltare personala pentru femei

Femeia Independenta by Daniela Irimia – proiect de dezvoltare personala pentru femei 0

Mie imi place sa cred ca suntem pusi aici, pe planeta, pentru a ne ajuta

Pagina Facebook

Aboneaza-te la Newsletter

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner