Tu in centru
Ce sa deschidem: afaceri la moda sau afaceri clasice?

Ce sa deschidem: afaceri la moda sau afaceri clasice?

0 Comments 🕔19.feb. 2015

“Afaceri la moda”. Parca te duce cu gandul la haine, nu?

Moda e peste tot si ne influenteaza intr-o masura mai mare sau mai mica, dupa cat ii permitem noi. Stim cu toate diferenta intre moda si stil: moda e trecatoare, stilul e al tau; la stil adaptezi moda. Si uite ca am spus ceva util: moda e trecatoare, ceea ce inseamna ca haina sau afacerea care acum este la mare cautare, are mari sanse ca in cateva luni sau ani sa paleasca iremediabil. Daca e vorba de blugii tai evazati, tragedia nu e foarte mare pentru ca nu ai dat mult pe ei, mai ai altii si, oricum, iti sta bine si in altceva.

Dar daca afacerea la moda, s-ar demoda? Ai pierde banii investiti si nu ti-ar sta bine si cu altceva pentru ca altceva nu mai ai in acel moment. De aceea, este indicat sa cercetezi bine piata afacerilor la moda pentru a intelege daca este potential de crestere acolo sau valul va trece foarte repede. Stiu, nu esti experta in previziuni si nu ai cum sa iti imaginezi ce se va intampla cu magazinele de articole sportive (sa zicem) peste 4 ani, insa poti cauta rapoarte, articole, studii de piata in care sa gasesti raspunsul; din fericire, azi, informatia e peste tot.

La noi in tara, spiritul antreprenorial este tot mai pronuntat, prin urmare au aparut si foarte multe idei de afaceri menite sa ajute curajosii in gasirea drumului antreprenorial. Se vorbeste de crescatorii si ferme, arta handmade, consultanta sau afaceri online, in care sa ne regasim sau sa ne descoperim pasiunea latenta. Cate sunt afaceri de durata si cate sunt trecatoare, e greu de spus la o prima vedere, fie ca sunt afaceri la moda, fie ca sunt clasice. De aceea, revin la cercetare, la analiza pietei din Romania si a pietelor straine (pentru a vedea trendul sau pentru orientarea catre export) si excluderea conceptului “se cumpara orice”. Nu se cumpara orice pentru ca oamenii au devenit foarte atenti la banii lor, la timpul pe care il investesc folosind un produs sau serviciu si la calitatea pe care o primesc in schimbul pretului platit.

Majoritatea propunerilor antreprenoriale vizeaza afacerile de nisa, acelea care se adreseaza unui grup definit de cumparatori, deservind o nevoie anume. Acest tip de afaceri permite orientarea eforturilor intr-o singura directie (ex. pe un singur produs) ce astfel se bucura de toate resursele financiare si de promovare de care antreprenorul dispune.

Clasicul nu moare niciodata – lectie pretioasa pentru femei! Principiul se poate aplica si in alegerea afacerii pe care o vei conduce in viitor. Numesc afaceri clasice businessurile cunoscute, cele incercate si verificate in (zeci de) ani (ex. firma de constructii, restaurant, cofetarie, librarie, magazin online, atelier de croitorie). Un avantaj al acestui tip de afacere este ca altcineva a facut lucrurile mai grele inaintea ta: a educat cumparatorul, a triat furnizorii, a facut studii de piata, a testat diverse modalitati de promovare, etc. din care tu vei putea sa te inspiri deci, mai putina munca pentru tine. Dezavantajul este ca, din moment ce mai sunt atatia ca si tine pe piata, concurenta e mare, consumatorii se impart intre mai multi si este destul de greu sa te diferentiezi. In plus, piata poate fi deja saturata.

La final, alegerea trebuie sa tina cont de mediul economic, de resursele tale, dar si de personalitatea ta si de capabilitatile tale. Poti alege orice intre afaceri la moda si afaceri clasice. Totusi, nu initia o afacere daca nu esti 100% convinsa ca ti se potriveste si retine ca scopul unui business propriu nu este doar implinirea materiala, ci si cea personala.

Ofera, te rog, Like & Share daca ti-a placut articolul.
fb-share-icon0
Tweet 20

Aboneaza-te la Newsletter

Nu sunt comentarii

0 comentarii!

Posteaza primul comentariu pentru acest post!

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sun marcate cu *

Am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole Similare

Roxana Bucur: Educația financiară și educația investițională – piloni pentru independența financiară

Roxana Bucur: Educația financiară și educația investițională – piloni pentru independența financiară 0

Roxana Bucur este una dintre persoanele la care mă duc și la care trimit și

Comunitatea Happy Business Moms, locul în care crești personal și profesional

Comunitatea Happy Business Moms, locul în care crești personal și profesional 0

Happy Business Moms este una dintre cele mai frumoase comunități de la noi. Ne întâlnim

Cum să te înscrii în Acceleratorul de business InnovX – BCR

Cum să te înscrii în Acceleratorul de business InnovX – BCR 0

Printre lucrurile care mă definesc se numără faptul că am încredere nemărginită în potențialul oamenilor.

Cum să păstrezi amintirile pe care vrei să nu le uiți

Cum să păstrezi amintirile pe care vrei să nu le uiți 0

Dacă n-ar fi, nu s-ar povesti, nu-i așa? Ne place să depănăm amintiri despre diferite

O altă abordare pentru îndeplinirea obiectivelor

O altă abordare pentru îndeplinirea obiectivelor 0

Cât de bine ne descurcăm în îndeplinirea obiectivelor? De câțiva ani buni știm că e

Banner

Hai pe Facebook

Banner

Aboneaza-te la Newsletter

Abonează-te la NEWSLETTER și primești GRATUIT ghidul:

.

" Ce formă juridică se potrivește afacerii mele? "

  în care vei descoperi diferențele dintre SRL, PFA și II explicate de un expert contabil.

Te-ai abonat cu succes!