Tu in centru
Evenimentul si pauza de networking. Cum sa porti o conversatie.

Evenimentul si pauza de networking. Cum sa porti o conversatie.

0 Comments 🕔24.iun. 2015

Multi antreprenori aleg sa mearga la diverse intalniri de business, din care sa extraga cat pot de multe: secrete din domeniu; carti de vizita, noi parteneriate, idei proaspete, pulsul pietei; cine-ce-mai-face, cine-ce-mai-stie (si ei nu) – in general, ce mai e nou. Astfel de intalniri sunt foarte benefice, daca stii cum si cu cine sa vorbesti, ca sa pleci de acolo, intr-adevar, cu informatie de calitate. Asadar, cum arata un networking pentru care a meritat sa pleci de acasa?

Nu ne-am nascut toti cu arta conversatiei in sange si nici cu secretul socializarii perfecte, dar cateva trucuri se pot invata. Daca esti o persoana mai degraba retrasa si iti este greu sa deschizi conversatii cu oameni necunoscuti (mai ales daca par mai puternici profesional decat tine), este bine sa exersezi tehnicile de relationare. Gandeste-te ca, daca tot esti acolo, daca tot ai stat atatea ore intr-o incapere cu acei oameni si ai plecat de acasa sperand sa te intorci cu idei noi, macar sa profiti din plin de aceasta experienta. Fa sa merite!
Incepe acum!

Prezinta-te clar

Prenume (scurta pauza), Nume si, daca e cazul, si Functia.
Ti s-a intamplat sa faci cunostinta cu cineva si sa nu intelegi numele sau sa il uiti imediat ce l-a spus? Ihim, se intampla des.

In timp ce fac cunostinta, cei mai multi oameni isi spun numele in acelasi timp:
“Ioana Matei” – “Sabina Androne” – “Imi pare bine!” – “Imi pare bine!”

La final, amandoua au stabilit si retinut ca le pare bine.

Altii vorbesc foarte repede:
“AndraMoldoveanu, ma bucur sa va cunosc!”

Isi spun numele rapid, iar daca acesta nu e scurt si comun, iar in jur este zgomot, nu se intelege nimic. Dar e clar sa se bucura sa ne cunoasca. Toti vom retine aceste politeturi pentru ca le-am auzit de n ori si sunt, practic, cateva formule pe care le tot repetam. Asa ca le intelegem imediat, dar nu ele conteaza.

Important nu este sa ii transmiti celuilalt cat esti de incantata sa il cunosti, ci sa retina cine esti si cu ce te ocupi.

Citeste si: “Cu ce te ocupi?” Ofera un raspuns mai bun decat ceilalti!

De aceea, fa o pauza scurta intre prenume si nume. Lasa-l pe celalalt sa inteleaga cele doua cuvinte si nu te grabi. Graba denota nesiguranta, supunere, inferioritate. Nu zambi larg, ci retinut sau deloc. Decat un ras nepotrivit, mai bine o prezenta senina si sigura pe sine.

Retine numele celor cu care vorbesti

Este foarte nepoliticos sa spui “Imi pare rau, nu v-am retinut numele…” Indica lipsa de respect fata de interlocutor si de interes fata de evenimentul la care participi. Pentru unii e greu sa retina nume (inclusiv pentru mine), asa ca am gasit o formula ajutatoare. Pe toata durata discutiei, incerc sa ii includ numele in diverse propozitii, ca sa il pot repeta si memora. Sunt destule ocazii: “Stiti, Dl. Preda, ca se pot cumpara tot felul de baze de date.” Sau “Dana, voi aveti in portofoliu produse cu caracter sezonier?”. E suficient sa faci asta o data sau de doua ori si ii vei retine numele.

Manifesta interes

Fata de eveniment, fata de persoanele de acolo, fata de businessul tau. Nu iti propune sa dai 100 de carti de vizita si sa faci cunostinta cu toata lumea. Alege-ti cateva persoane a caror experienta iti poate fi de folos si leaga cu acelea o conversatie utila. Formuleaza clar intrebarile, fii atenta la raspunsuri si urmareste ca la finalul discutiei sa aveti ceva stabilit. Networking doar de dragul de a sta de vorba poti face si pe Facebook, dar la acel eveniment ai sansa sa creezi parteneriate valoroase pentru afacerea ta. Vorbeste putin, dar bine. Vorbeste cu putini oameni, dar memorabil – ceea ce ma duce la urmatorul punct:

Invata sa vorbesti in public

Chiar daca nu tii prezentari si nu te adresezi unui numar mare de oameni, trebuie! sa inveti sa vorbesti in public. Aplica tehnica “de la mare la mic”: daca stii cum sa vorbesti cu 100 de oameni, nu vei avea nicio problema sa vorbesti cu unul sau cativa in acelasi timp.

Poti face cursuri, poti citi carti sau privi pe altii cum vorbesc. Avem youtube. E plin ochi de inregistrari ale speaker-ilor din toata lumea. Tony Robbins ar fi cel mai bun dar eu ii prefer si pe:

 Lisa Nichols
Julian Treasure 
Oprah
Vanessa Van Edwards
 
Matt Abrahams 
Olivia Fox Cabane 

Mergi cu incredere la evenimentele de neworking pentru antreprenori! Afacerile se dezvolta pe toate caile din care tu inveti si apoi aplici.

Like și Distribuie dacă ți-a plăcut:

Aboneaza-te la Newsletter

Articole Similare

Daca nu traiesti si nu citesti, nu ai despre ce sa scrii

Daca nu traiesti si nu citesti, nu ai despre ce sa scrii 0

De-a lungul timpului am primit deseori intrebari precum: “de unde am ideile pentru articole?”, “de

De ce trebuie sa tot evoluam? Asa nu suntem bine?

De ce trebuie sa tot evoluam? Asa nu suntem bine? 0

Se spune ca daca nu evoluezi, mergi inapoi. Nu stai pe loc – asta e

Conferinta Femei de cariera – Despre antreprenoriat si succes in afaceri

Conferinta Femei de cariera – Despre antreprenoriat si succes in afaceri 0

Woman2Woman.ro este un site dedicat femeilor, ce contine, in principal, articole de lifestyle si business.

Scrii si vrei sa castigi bani din blog? gaseste aici elementul esential

Scrii si vrei sa castigi bani din blog? gaseste aici elementul esential 0

Este foarte usor sa iti faci un blog: ai acces la platforme si teme gratuite,

Cum sa vorbesti cu oricine cu usurinta si incredere in tine

Cum sa vorbesti cu oricine cu usurinta si incredere in tine 0

Pe Vanessa Van Edwards am descoperit-o acum 5 ani, cand mi-am inceput calatoria transformarii personale.

Pagina Facebook

Aboneaza-te la Newsletter

Banner
Banner

Abonează-te la Newsletter și primești gratuit ghidul:

.

12 Obiceiuri care îți cresc stima de sine și, automat, încrederea în tine

Te-ai abonat cu succes!