Alina Jucan, despre unul dintre cele mai iubite business-uri pentru mame

Ce-mi place mie mult de tot la segmentul de oameni cu care lucrez este că toți aleg să dezvolte afaceri care ne ajută, care fac bine societății. Mă bucur, apoi, când văd atât de multe femei care își regândesc și reorganizează viața după ce devin mame! Este o perioadă extraordinară pentru a se regăsi, regândi și răzgândi, pe care tot mai multe dintre ele o valorifică frumos.

Alina Jucan a făcut întocmai. Și-a recalculat timpul, a regândit cum vrea să ajute, să învețe și să schimbe universul în care trăiește, așa că s-a alăturat unuia dintre cele mai iubite business-uri: comercializarea de cărți pentru copii Usborne. Cum a început totul, cât de greu sau de simplu e, cum putem face și noi parte din această afacere frumoasă, am povestit în cele ce urmează:

 

Salut! Cine ești? Vrem să te cunoaștem și să aflăm care este businessul tău.

Bună! Numele meu este Alina Jucan și locuiesc în Cluj-Napoca. Sunt o fire optimistă, veselă, ambițioasă și, deși înălțimea și numărul de la pantofi ai zice că nu mă ajută (1 metru jumate și 35 la papuci), chiar și soțul meu a recunoscut recent că eu port pantalonii în casă. 🙂

Proiectul meu care îmi aduce satisfacții pe toate planurile implică o activitate minunată, si anume, „să fac copiii fericiți”. Eu am fost dintotdeauna o mare iubitoare a cărților,  pasiune care s-a transmis genetic la noi in familie, dar să fac efectiv un business din dragostea pentru cărți, asta a venit întâmplător. Dupa ce am devenit mamă, multe lucruri s-au schimbat semnificativ în viața mea, iar printre acestea, cu ajutorul fetiței mele, am început activitatea cu și despre cărți pentru copii Usborne.

De ce ai ales să îți deschizi un business propriu?

În primul rând, pentru flexibilitatea care mi-o oferă un astfel de “job”, dar și deoarece am realizat că pot să transform o pasiune într-o adevărată afacere. Fiind o fire foarte activă, am dorit să mă simt în primul rând utilă, chiar și în perioada în care am stat acasă cu fetița mea și am găsit în această activitate o evadare din rutină, fără a-mi afecta cantitatea și calitatea timpului petrecut cu familia.  

Apoi, pentru  posibilitatea de a fi eu propriul meu șef și din dorința de a lucra pentru mine și pentru visul meu, nu al altora. Și, nu in ultimul rând, pentru că Usborne nu e ca un business obișnuit; aici investiția este minimă și nu trebuie să plătesc angajați, chirie, utilități, etc. pentru că pot desfășura această activitate din confortul casei. Orice antreprenor știe ce bugete se investesc la inceput într-o firmă. Aici mi s-a oferit posibilitatea să fac o investiție minimă, pe care am crescut-o în măsura în care afacerea mea a prins avânt și am simțit că merită.  

Cum ai ajuns la cărțile pentru copii și de ce Usborne?

Cum? Foarte simplu: pitica mea m-a direcționat „subtil”, fiind la vârsta la care setea de cunoaștere era de nestăvilit. Aveam nevoie de cât mai multe materiale educative și așa am descoperit editura Usborne și multitudinea de titluri foarte bine structurate pe vârste și pe domenii de interes, singurele care au reușit să satisfacă o exigentă ca mine în materie de cărți: valoare în conținut și ilustrații și calitate de necontestat.

Ce se remarcă la cărțile Usborne, comparativ cu celelalte pe care le știm, cele cu care am crescut noi, practic?

În primul rând, aș sublinia conținutul nonviolent, apoi utilitatea lor care este nemaipomenită, având în vedere că majoritatea stimulează imaginația prin grafica viu colorată și prin conținutul bine structurat pe teme și activități pentru toate vârstele (0-18 ani). Apoi, calitatea este deosebită, cel puțin cărțile pentru bebeluși sunt foarte rezistente la molfăit. În plus, cu fiecare carte de la Usborne poți învăța prin joacă… Ce poți să-ți dorești mai mult, părinte sau copil fiind?

Cum putem avea acces la aceste cărți?

Este foarte simplu. La un click distanță se află pagina mea de Facebook unde eu va ajut cu recomandări în funcție de vârstă și preocupările copilului, iar aici aveți la dispoziție toate titlurile editurii și puteți comanda cu livrare în țară sau în afara țării.

Cum arată viața ta acum, după ce ai lansat această afacere? Ce era diferit înainte?

Wow, în primul rând este mult mai colorată, și la propriu, și la figurat, iar diferența este dată de diversitatea de care mă bucur în fiecare zi prin prisma activităților cu copiii și a interacțiunii cu mămici de pitici. M-am dezvoltat ca antreprenor, am legat multe prietenii, am o echipă în continuă creștere de care mă bucur în fiecare zi.

Ce avantaje vezi în a avea un business cu cărți pentru copii Usborne?

Avantajele sunt multiple, începând de la accesul facil la cărți grozave pentru copilul tău și până la partea financiară. Apoi, există “avantajul timpului”: nu ai șef, lucrezi în ritmul tău, nu ești condiționat de nimic… Totul e să-ți descoperi „De ce-ul” și tu hotărăști de cât timp ai nevoie să obții ce ți-ai propus. Totul este să începi, să nu mai visezi doar, ci să faci un plan.

 Care ar fi dezavantajele administrării unei astfel de afaceri?

Cred că singurul dezavantaj poate fi dificultatea organizării pentru că nu te împinge nimeni de la spate; tu trebuie să hotărăști să-ți faci un „program”.

Cum se desfășoară o zi a ta? Cum “stai cu timpul”?

Hmmm… asta e o întrebare bună. Cu puțină organizare am reușit să-mi împart foarte bine timpul. Se știe că majoritatea copiilor funcționează bine dacă au o rutină, așa că am creat și eu una pentru copilul meu. Respectând doar acest principiu, mă simt relaxată pe durata zilei și liniștită că știu când pot să lucrez.

Datorită acestui business am redescoperit importanța dezvoltării personale și mi-am făcut un program de citit în fiecare seară după ce adoarme pitica. Am întâlnit oameni frumoși prin cursurile și conferințele la care am participat… Mă simt din ce în ce mai împăcată cu mine și totul pentru că am luat o decizie bună când am înțeles că se poate lucra și de acasă, chiar dacă în paralel am și un job „normal”.

Ce rol are familia în toată aventura aceasta de business?

În primul rând, mă bucur de ajutorul lor necondiționat. Pitica e ajutorul numărul 1, mă ajută la pregătit colete, vine cu mine la poștă. A cucerit chiar și inima curierului cu care lucrez și nici nu intră bine comanda în sistem, că și apare să ridice coletele. La târguri sau evenimente mai mari mă ajută și ea, și soțul.

Care crezi ctă sunt calitățile pe care trebuie să le ai atunci când lansezi și crești o afacere?

Eu cred că nu trebuie să ai niște calități anume, doar dorința de a ieși din zona de confort și credința că și tu poți face asta. Important este să îți placă ceea ce faci, să simți că faci ceva util și o să vezi cum prinzi aripi.

Oricine poate face parte dintr-o afacere Usborne?

Da, oricine poate face asta atâta timp cât dorește acces la cărți educative pentru copii și o creștere financiară în același timp.

Absolut oricine e binevenit în echipă și va beneficia de tot suportul și susținerea mea. Înscrierea se face accesând acest link .

Pare, într-adevăr, un business în care merită să fii: avantajele sunt evidente, iar riscurile aproape de zero. Unde te găsim pentru a te mai întreba despre asta sau pentru a comanda cărți?

Mă găsiți peste tot 🙂
Pe Facebook, pe profilul meu personal , pe pagina mea , pe site.
Va aștept cu drag să povestim despre copii și cărțile care ne fac „neproști” 🙂

Ofera, te rog, Like & Share daca ti-a placut articolul.
fb-share-icon0
Tweet 20
Written by
Adela Ionita

Salut! Sunt Adela Ioniță și sunt *Productivity Coach pentru vieți împlinite*, ceea ce înseamnă că ajut oamenii să oprească *procrastinarea* și să trăiască viața la timp.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.