3 moduri prin care sa elimini rutina cand lucrezi de acasa

Sa ai propriul program, propria afacere si sa iei deciziile pe care tu le consideri corecte este tot ce ti-ai dorit pe plan profesional.

Si lucrezi.
De acasa.
Mereu.

Uneori este perfect, dar alteori nu e chiar asa interesant, iar unul dintre motive este rutina care iti reduce din entuziasm si din spor. Iata ce poti face ca sa inlaturi rutina cand lucrezi de acasa:

Revitalizeaza-ti biroul

Am mai scris in doua articole ca spatiul de lucru personalizat si biroul instalat acolo unde te simti cel mai bine sunt cele mai bune idei de amenajare pentru a lucra cu spor. Nu iti cer sa desenezi fluturi pe pereti sau sa dai peste cap tot apartamentul ca sa iti gasesti coltul cu feng shui perfect. Nu, solutiile sunt mai simple, ca de fiecare data:

– Fa ordine in jurul tau, acolo unde lucrezi. Un perimetru incarcat pare mic, te incomodeaza, te strange, te limiteaza, iti trimite mintea in alte parti.
– Pune langa tine o vaza cu flori.
– Schimba-ti hainele. Stiu ca e comod sa stai in pijamale si in trening dar, daca faci efortul sa te aranjezi putin (de fapt, nici nu ar trebui sa fie un efort) si sa te imbraci cu ceva frumos, ai sa vezi cum increderea in tine va creste si te vei simti mai puternica, mai inspirata si cu mai multa energie.
– Lucreaza in alta parte a casei, nu acolo unde iti petreci timpul liber: alta camera, balcon/ terasa/ curte, stand pe covor.

20 minute pentru organizare

Nu e mult daca te gandesti cat timp economisesti mai departe, pe parcursul zilei, fara a trebui sa alergi dupa telefon, sa cauti nu-stiu-ce acte la care ai lucrat aseara si nu mai stii unde le-ai pus, etc. Imparte aceste minute inainte si dupa ziua de lucru. Spre exemplu:

La inceputul zilei adu pe birou tot ce stii ca iti va trebui: apa, cafea, telefon, agenda, foi, vaza cu flori, lista cu activitati pentru ziua respectiva, deschide fereastra, inchide tot ce iti poate distrage atentia.

La finalul zilei fa curatenie, arunca toate hartiile de care nu mai ai nevoie, aduna canile, ambalajele, florile uscate, lasa biroul curat si ordonat. Scrie lista pentru a doua zi, aseaza scaunul si…. opreste-te cateva secunde si adu-ti aminte ce ai facut in ultimele ore de lucru: ce-a fost greu, ce ai rezolvat, ce lucruri noi ai invatat. Face bine la psihic sa vezi ca ai facut totusi ceva si nu ai pierdut o zi din viata.

Da-ti peste cap programul de lucru

Cu toii avem o rutina atunci cand lucram: ne asezam la birou, deschidem mailul, vreo retea sociala, doua, facem ce este urgent pentru altii… in fine, ai inteles. Iti cunosti rutina, te-a obosit, ca de-asta citesti despre cum sa spargi monotonia cand lucrezi. Atunci fa lucrurile altfel!

Incepe sa lucrezi la alta ora, de preferat mai devreme.

Nu deschide mailul! Nici Facebook, nici orice altceva care consuma timp, airea.

Ai o lista pentru ziua respectiva – ocupa-te de ea. Rearanjeaza activitatile dupa importanta lor si rezolv-o pe prima. Daca reusesti sa faci cel mai greu sau cel mai enervant lucru pe care il ai de facut in acea zi, vei vrea imediat sa le faci si pe celelalte.

Scrie cu pixuri de alte culori; si albastrul a devenit rutina.

Am invatat la un curs tehnica “dreapta-stanga”. In dreapta plasezi tot ce ai de lucru (facturi, contracte, documente de inregistrat, articole de corectat, pernute de cusut – depinde cu ce te ocupi). Pe masura ce le rezolvi, le treci in stanga. Tot in stanga ai si cosul de gunoi: ce ai rezolvat in dreapta si nu iti mai trebuie, pui in cos – scapi de ele. Aceasta tehnica te ajuta foarte mult sa:
– mentii ordinea pe birou si in cap
– te organizezi
– castigi timp
– vizualizezi cum faci progrese, urmarind cum scade teancul din dreapta si sarcinile rezolvate se muta in stanga.

Rutina este un mare inamic al productivitatii si al bunei dispozitii. Iar acestea doua sunt esentiale pentru ca afacerea ta sa evolueze (si pentru ca tu sa evoluezi). Nu lasa monotonia sa iti strice planurile si sa te demotiveze.

Urmeaza pasii de mai sus si elimina rutina din programul tau de lucru!

Ofera, te rog, Like & Share daca ti-a placut articolul.
fb-share-icon0
Tweet 20
Written by
Adela Ionita

Salut! Sunt Adela Ioniță și sunt *Productivity Coach pentru vieți împlinite*, ceea ce înseamnă că ajut oamenii să oprească *procrastinarea* și să trăiască viața la timp.

6 Comments

  1. Cabinet aprilie 17, 2016 at 11:41 am

    Interesante informatiile, ma gandesc bine sa imi cumpar si eu un blog. Sper sa reusesc sa compun la fel de frumos precum o faci tu.

    Reply
    1. tuincentru octombrie 24, 2018 at 9:43 pm

      Multumesc pentru apreciere! Fiecare are stilul sau; sunt sigura ca vei scrie minunat!

      Reply
  2. Catalina Fechita februarie 3, 2018 at 2:29 pm

    Cred ca fara sa imi dau seama…aveam deja acest tip de a lucra. In dreapta tin tot ce am nevoie…in stanga depozitez ce e gata.

    Reply
    1. tuincentru octombrie 24, 2018 at 9:44 pm

      Ce bine! Este o metoda foarte buna de organizare si, mai ales, de eliberare.

      Reply
  3. Radu A. februarie 12, 2019 at 4:36 pm

    Din păcate pe mine rutina m-a afectat. Mă trezesc dimineața fără nici un chef de muncă. Este relaxant să lucrezi de acasă dar plictiseala a devenit o mare problemă pentru mine. Îmi este de asemenea afectată productivitatea.

    Reply
    1. tuincentru februarie 20, 2019 at 12:43 pm

      Este normal ca din cand in cand sa ne simtim asa, dar important este sa nu ramanem mult timp in aceasta stare. Sparge rutina! Inspira-te din acest articol, urmeaza-ti hobby-urile si alterneaza lucrurile serioase cu cele distractive.

      Reply

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.