Afaceri care ne cresc frumos copiii: cum sa dezvolti un business cu carti Usborne

Imi place sa promovez afaceri care fac un bine nu doar antreprenorului, ci intregii comunitati. Cred in puterea pe care o au femeile de a schimba lumea, de a o orienta catre valorile importante si catre stilul de viata frumos, relaxat, in care sa ne si bucuram de timpul pe care in avem, nu doar sa il lasam intr-o firma.

Am cunoscut-o pe Diana Sirbu si m-am bucurat ca este si ea o femeie care crede in evolutie, in educatie si in faptul ca timpul nostru este cel mai pretios dar pe care l-am primit. Diana si-a deschis o afacere cu carti Usborne prin care ofera copiilor si parintilor instrumente pentru a-si petrece timp de calitate impreuna, asa cum merita copiii nostri sa fie crescuti. Va invit sa o cunoasteti si sa va lasati inspirate de afacerea ei. Daca va place, o puteti contacta si stabili un parteneriat.

 

Cine esti si cum se numeste afacerea ta?

Buna! Sunt Diana Sirbu, iar afacerea noastra – pentru ca am inceput acest proiect alaturi de sotul meu Valentin, se numeste Cartile Lui Samburel.

Cand si de ce ai deschis aceasta afacere?  

Am deschis acest proiect din dorinta de a avea o activitate de familie, de care sa ma pot ocupa cat timp sunt acasa, in concediul de crestere a copilului. Am infiintat pagina de Facebook pe 1 Septembrie 2016 si am ramas surprinsa cand am vazut cat de repede si de frumos am reusit sa ne dezvoltam; pot spune ca este o mica afacere de succes.

Practic, eu ofer carti educative pentru copii de la editura Usborne, ce are o diversitate de carti potrivite de la 0 luni la 18 ani. Ce are in plus aceasta editura? Faptul ca te poti juca cu materialele, copiii pot face o multime de activitati de la asocieri la pictat, la descoperirile senzoriale si motrice.

Alte avantaje constau in calitatea cartilor si multitudinea de activitati pe care le poti face alaturi de copil! De cand cunosc aceste carti am inceput sa spun povestile doar pe baza imaginilor si cel mai mult imi place cand cautam diferite animale, culori sau obiecte. Sunt multe de spus despre aceste carti. Eu vreau sa le ofer parintilor idei de joaca, de conectare cu cei mici si posibilitatea de a petrece timp de calitate cu copiii lor.

Care sunt cele mai solicitate carti?                                                                                                                  

Cele mai solicitate carti sunt cele de pictat cu degetele sau de pictat cu apa, cele magice, apoi cartile cu ferestre si cartile cu sunete si elemente senzoriale pentru bebelusi. Acestea din urma sunt cu adevarat o incantare!

Cum te simti cand lucrezi la afacerea ta?

Cand lucrez pentru noi ma simt implinita si vreau sa fac mai mult sa ma dezvolt la un nivel mai mare si sa ajut mai multe mamici sa cunoasca aceste carti si beneficiile aduse dezvoltarii copiilor.

Aveai un loc de munca obisnuit, ca toata lumea. De ce ai renuntat la jobul tau, ramanand doar cu vanzarea de carti Usborne?                                                                                                                              

Momentan este singura activitate deoarece mi-a placut atat de mult, incat am hotarat sa ii dau o sansa mai mare si sa nu ma intorc la locul de munca. Am terminat concediul acum un an si de atunci lucrez de acasa si ma bucur ca proiectul meu mi-a oferit timp penrtu viata mea reala (nu cea traita intr-o firma). Petrec mult timp alaturi de piticul meu, i-am putut oferi o acomodare lenta cu gradinita, in ritmul in care si-a dorit el, fara sa fiu presata de vreun program de munca.  Toata viata noastra de familie s-a schimbat in bine: suntem mai uniti, radem mai des, povestim mai mult – avem timp :). 

Concurenta este un subiect sensibil pe orice nisa. Cum te pozitionezi tu raportat la concurentii ce comercializeaza carti Usborne?

Concurenta in ultimul an a crescut semnificativ ,insa dupa ce mi-am luat un moment de respiro mi-am dat seama ca sunt parinti care inca nu cunosc aceste carti si clientul alege de unde cumpara. E foarte important sa afli ce isi doreste clientul si, mai mult, ce si-ar dori copilul! Eu merg pe premisa ca daca reusesti sa te conectezi cu parintii si sa aflii ce le place sau ce cauta, atunci esti pe drumul cel bun.

Citatul acesta ma reprezinta si as vrea ca si clientele mele sa stie ca le sunt mereu alaturi pentru a le sfatui legat de ce carti sa aleaga si cum sa le foloseasca la potentialul lor maxim, in joaca cu copiii lor: ” Nimic nu poate face ceea ce face o carte. Te ridica din viata ta.. catre o lume cu totul noua – Dave Kellett”.

Cu ce atuuri ai pornit la drum, cand ai deschis aceasta afacere? De ce consideri ca este nevoie in punctul zero?

Ai nevoie de curaj si ambitie. Daca renunti la primul hop nu vei cunoaste niciodata deliciile acestui business! Avem nevoie de incredere in noi si eu le ofer colegelor din echipa mea multe incurajari si sfaturi cum sa inceapa in forta si sa nu rateze nici un beneficiu. Si bineinteles ai nevoie si de bani – nu poti face ceva fara o minima investitie.

Ai spus ca este o afacere de success – ce inseamna succesul pentru tine?

Consider ca este o afacere de succes avand in vedere ca am reusit sa stau acasa si sa am grija de copilul meu inca un an, fara sa am griji financiare! Am reusit sa inteleg programul de bonusare al editurii de carti Usborne si sa fructific acest program. Imi da singuranta si incredere ca nu am pierdut legatura si echilibrul cu partea business a vietii mele.

Care sunt cele mai mari satisfactii ce au venit datorita afacerii tale?

Multumirea mea vine din fericirea de pe chipul celor mici, din faptul ca imi pot petrece timpul cu fiul nostru si ne putem bucura de carti faine si educative! Sunt multumita de faptul ca reusesc sa intalnesc oameni frumosi, calzi si cu un caracter minunat, intalnesc familii grozave si, nu in ultimul rand, sunt multumita de mine si de omul care am devenit!

Un moment frumos, o ocazie unica ce s-a ivit in viata ta profesionala?

Momente frumoase am avut destul de des, insa cel mai frumos moment a fost cand am fost acceptati sa participam la un targ pe perioada lunga intr-o casuta din parcul central din Constanta. Afost cea mai frumoasa experienta a noastra ca si familie. Piticul a fost langa noi s-a bucurat de soare si aer, de parc si de iepurasi, iar noi am putut sa socializam si sa facem cartile cunoscute!

Cum ai descrie viata ta de acum, in cateva cuvinte?

Viata mea se imparte intre David, fiul nostru, casa si cartile Usborne. Zilele mele se desfasoara pe repede inainte si nici macar nu pot spune ce activitati imi ocupa cel mai mult timp. Nu stiu, fac de toate si imi place la nebunie aceasta noua viata a mea. Incerc sa ma organizez in asa fel incat sa ating toate sarcinile zilei, fie ca e vorba de joaca, gatit, promovat carti sau iesit cu sotul la un film. In orice caz, este extraordinar faptul ca imi fac singura programul, ca sunt EU stapana timpului meu si ca doar eu decid cum imi petrec fiecare secunda.

In plus, vanzarea de carti Usborne m-a schimbat ca persoana si ca si clienta. Acum stiu ce sa caut si ce asteptari am de la persoanele care vand diferite lucruri dragi mie. Am invatat sa apreciez oamenii mai mult si sa ma interesez de nevoile copiilor.

Daca ai incepe de la 0, ai face ceva diferit?

Daca as incepe de la 0 as vrea sa imi ating toate bonusurile si sa nu le mai las sa imi scape. La inceput nu am fost asa motivata sa parcurg pasii necesari; abia dupa ce aproape terminasem pragurile de bonusare am realizat ca ar fi trebuit le dau o mai mare importanta.

Cum ai descrie evolutia afacerii tale: cum a crescut numarul de clienti, unde te gasesc ei, care este stilul tau de lucru?

Clientii de la inceput au fost cativa cunoscuti insa, desi ma asteptam ca persoanele apropiate sa fie mai interesate, am avut un soc si am descoperit ca nu. Totusi, pe zi ce trecea si imi promovam singura pagina, reuseam sa aduc mai multi clienti: de la 3 clienti pe luna, la 20 -30 in lunile cu sarbatori legale!

Business-ul cu carti Usborne a crescut incet si sigur, imi fidelizez clientii si vreau sa pastram o legatura de durata; nu m-am axat pe un boom de clienti, ci pe o crestere sanatoasa si relatii frumoase cu clientii mei.

Vand online si fizic, particip la targurile locale si organizez ateliere pentru copii unde vreau sa arat utilitatea cartilor si nu doar sa vorbesc despre ele! Vreau ca parintii sa aiba timp sa le rasfoiasca si sa isi gaseasca cartile potrivite.

Desi sunt destui reprezentanti in online, multe familii nu cunosc aceste carti si utilitatea lor. Eu asta invat colegele din echipa mea: ca nu totul consta in vanzare, ci in modul de relationare! Ca poti face aceasta activitate din confortul casei tale si, daca iti place ceea ce castigi, o poti duce la un alt nivel si te poti dezvolta personal si financiar. Nu este o activitate ce te imbogateste peste noapte; trebuie sa muncesti pentru realizarile tale dar o poti face in timpul atribuit de tine si cand doresti tu!

 

Ofera, te rog, Like & Share daca ti-a placut articolul.
fb-share-icon0
Tweet 20
Written by
Adela Ionita

Salut! Sunt Adela Ioniță și sunt *Productivity Coach pentru vieți împlinite*, ceea ce înseamnă că ajut oamenii să oprească *procrastinarea* și să trăiască viața la timp.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.